Sommar

 
Då har sommaren varit och det har hänt mycket med Ronjas utveckling .
Vi har varit väldigt lite i Hennan denna sommar men jag hoppas det kommer bli ändring på det tills nästa år.
 
 
Det har gått så fort med Ronja att jag knappt hänger med själv. Dels har hon sovit borta 3 ggr den här sommaren och alla 3 gångerna har det gått jätte bra. Tidig sommar sov hon hos en av hennes avlastningsfamiljer. Där har hon sovit 1 gång tidigare och det gick även bra denna gång. Dom hade varit till utomhus badet vilket jag aldig har varit men det är ju underbart att hon får vara med om saker med människor som hon tycker väldigt mycket om.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hon har även sovit Första gången hos sin faster och det är så skönt att veta att det går bra. Tack snälla Anna, det dygnet va mycket värt för oss och även för Ronja <3 
 
Och i veckan sov hon hos sin syster vilket hon även har gjort tidigare men ni anar inte hur glad jag blir när Linn själv säger att Ronja kan få sova hos henne. Jag vet ju att Ronja trivs som fisken i vattnet hos hennes syster. Älskar dig Linn. 
 
Där har hon haft ett roligt dygn med pizzeria, lekpark, godis, lek kamrat, bad mm.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här går Ronja med sin syster hand i hand , en härlig känsla att få ett sånt kort på telefonen. Att veta att hon har det bra . Nu går hon jätte bra med bara en hand, hon hoppar och studsar inte men det är så mycket lättare att ta sig fram när man håller en hand än när man gick bakom henne och skulle hålla i båda händerna. Ibland håller hon i båda händerna när vi är ute och underlaget inte är plant men det gör ju inget. Så får vi nog räkna med att det kommer vara.
 
 
 
 
Jag är så glad för Ronjas skull att hon kommer ut till lekparker och annat som inte jag åker till. För mig blir det för jobbigt för ryggen att lyfta och bära i sand, upp och i gungor , kana osv. 
 
 
Hemma kan hon röra sig jätte bra på ett plan nu. Hon använder sig mindre och mindre av att ta sig fram på rumpen och väljer istället att ställa sig upp och gå dit hon vill.
Vid trösklar stannar hon till, där väljer hon endera att sätta sig och förflytta sig på rumpen över, eller så tar hon stöd av dörrkarmen och kliver över. Allt beror på hur mycket hon har gått på dagen och hur hennes humör är.
På mornarna och kvällarna vill hon gärna vi bär henne då balansen inte är hennes bästa vän och benen inte vill vara med. Vi försöker att hålla henne i en hand men ska hon gå så tar hon hellre stöd med båda händerna om vi inte bär henne.
 
Jag har  varit dålig att uppdatera er nu igen men så är det på sommaren. Man har mycket att göra fast sommaren bara regnat bort och man får ändå inget gjort :-O
 
 
 
 
 
 
Åsa
2017-08-16 @ 21:03:54

Söta Ronja! Så roliga att läsa om dessa framsteg!! Kram

Svar: ♡♡
Veronica




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jouberts syndrom

Mitt barn har Jouberts syndrom

RSS 2.0